Thursday, October 29, 2009

MC&I di Perak

mmm.. ni kenangan masa aku kena interview.. gedebuk gedebak aku kena asak.. maklum le bila kerja melibatkan alam sekitar ni.. memang kerja aku ni jadi sasaran le. tp xpe la.. kalau x aku yg jaga.. sape lg? bila balak sure timbul masalah alam.. kalau xde balak pun masalah juge.. hasil negeri aku.. kayu nk pakai.. perabot nk pakai.. kerusi meja nk pakai.. rumah nk bina.. so pandai2 le control diri. Malaysia kira ok le.. still ade komitmen nk wat sumthing utk jaga hutan ni. kdg2 tu rasa bersyukur juga sbb aku salah sorg yg terpilih utk jaga alam ni. tapi.. we need time.. kita paling advance dlm jaga hutan ni di dunia. Sapa xnak jadi hero alam sekitar. sekarang semua nk jd hero tp bila dok dlm bidang ni baru nampak. Kdg2 tu yg beriya ckp mcm hero pun duduk atas kerusi kayu mewah sambil tepok meja cengal... mmm.. sama2 la kita jaga.. masing2 ada peranan. Cewahh.. curah perasaan lak.





Ambik pluang snap ramai2 dgn badan penilai. ctu ada doktor.. ada pegawai atasan.. pegawai baru..kepala hutan n we all la. masa tu kami kat dlm hutan bintang hijau.

2 comments:

  1. comel2 sungguh pegawai baru tu yea...hehehe

    ReplyDelete
  2. erkk.. pegawai baru comel.. kitorang.. COMOT.. hehehe

    ReplyDelete